Technorama 2010: Φτωχότερη και κρύα
Παρασκευή, Αύγουστος 17, 2018
Greek English German
Παρασκευή, 07 Μάιος 2010 14:45

Technorama 2010: Φτωχότερη και κρύα

Αρθρογράφος: Παύλος
Βαθμολογήστε το άρθρο
(52 ψήφοι)

Μερικές φορές η δύναμη της συνήθειας ή η ανάγκη επανάληψης καταστάσεων που σου άρεσαν, μπορεί να οδηγήσουν σε λάθη. Όχι απαραίτητα καταστροφικά λάθη, αλλά όταν κάτι σε βάζει εντός διαδικασίας προβληματισμού του στυλ <πέρσι ήταν καλύτερα>, <του χρόνου να πάμε Ιταλία>, <δεν είχε τίποτα ιδιαίτερο φέτος>, τότε σίγουρα κάτι δεν πήγε καλά. Σαν λάθος, λοιπόν, μας έμοιασε φέτος το Technorama. Δεν θα μπούμε στην διαδικασία σύγκρισης του πέρσι με το φέτος, παρόλο που ακόμη και η σύνθεση της ομάδας ήταν ίδια, γιατί τελικά θα ήταν λάθος

να συγκρίνεις διαφορετικά πράγματα σε διαφορετικές εποχές. Θα προσπαθήσουμε να σας περιγράψουμε την κλασική έκθεση Technorama του 2010 σα να ήταν η πρώτη φορά που γίνεται, σα να ήταν η πρώτη φορά που πηγαίναμε.

Το Technorama είναι ημερολογιακά η πρώτη μεγάλη έκθεση ανταλλακτικών και κλασικών οχημάτων που πραγματοποιείται πολλά χρόνια τώρα, το πρώτο Σαββατοκύριακο του Μαΐου. Είναι αυτή η πρώτη μεγάλη μάζωξη που περιμένει ολόκληρη η σχετική με το αντικείμενο, κεντρική Ευρώπη. Δίπλα σε ένα μικρό παραπόταμο του Δούναβη στο Ulm, μαζεύονται έμποροι και ιδιώτες, που είναι και θέλουν να λέγονται κλασικοί. Απλώνουν πάγκους με ανταλλακτικά, παρουσιάζουν κλασικά τροχοφόρα που έχουν αναπαλαιωθεί και περιμένουν τους ενδιαφερόμενους που είτε κάτι ψάχνουν, είτε είναι απλώς περίεργοι. Κάτι σαν μια γιορτή του καρμπυρατέρ. Προσέξτε όμως…όχι του ψεκασμού. Του παλιού μαυρισμένου καρμπυρατέρ. Γίνεται Σάββατο και Κυριακή και με είσοδο 10 ευρώ περιπλανιέσαι σε έναν τεράστιο κόσμο 45 στρεμμάτων ασφυκτικά γεμάτο.

Η φετινή έκθεση χαρακτηρίστηκε κατά την άποψη μου από τρία γεγονότα. Το πρώτο και βασικότερο ήταν ο καιρός που πραγματικά μούλιασε εκθέτες και επισκέπτες. Το μεγαλύτερο μέρος της έκθεσης είναι υπαίθριο με τους πάγκους πάνω σε χώματα και χορτάρια, με αποτέλεσμα η βροχή εκτός από το μούλιασμα να δημιουργεί και μια λασποκατάσταση, που θύμιζε χειμωνιάτικο enduro. Για να δεις τι έχουν οι πάγκοι έπρεπε να σηκώνεις μουσαμάδες και για να κυκλοφορείς έπρεπε να φοράς μπότες και τα αδιάβροχα της μηχανής. Οι ομπρέλες αναγκαίες και πολλές φορές δημιουργούσαν κυκλοφοριακή συμφόρηση ανάμεσα στους μικρούς διαδρόμους. Αυτά το Σάββατο…γιατί την Κυριακή οι απελπισμένοι που αποχώρησαν ήταν σαφώς περισσότεροι από τους γενναίους κολυμβητές που παρέμειναν.

Το δεύτερο γεγονός ήταν ο πολύ μικρός αριθμός αναπαλαιωμένων οχημάτων. Σκουριάρικα κουφάρια είχε αρκετά, αλλά μοτοσυκλέτες έτοιμες προς πώληση είχε πολύ λίγες. Η κρίση βλέπετε χτύπησε για τα καλά και τα κλασικά. Με διαπιστωμένη την κάμψη της αγοραστικής δύναμης, φέτος φτιάχτηκαν ελάχιστα μηχανάκια, οπότε και η εικόνα της έκθεσης ήταν αντικειμενικά φτωχή. Οι τιμές βέβαια αυτών των λίγων δεν λένε να πέσουν. Οι ιδιοκτήτες προκειμένου να τα δώσουν χαμηλά, προτιμούν να τα κρατήσουν οι ίδιοι.

Το τρίτο γεγονός είχε να κάνει αποκλειστικά και μόνο με την δικιά μας παρέα. Σε όποιον πάγκο σταματήσαμε να ψωνίσουμε, σε όποια καντίνα καθίσαμε να πιούμε μπύρα, μόλις καταλάβαιναν ότι είμαστε Έλληνες έβλεπες την αλλαγή της έκφρασης στα γερμανικά πρόσωπα. Κάποιες φορές που προσπαθήσαμε να τους εξηγήσουμε ότι η Ελλάδα δεν ζητάει βοήθεια, αλλά δάνειο για να μπορέσει να μην κρεμάσει τις παλαιότερες οφειλές της και μάλιστα με όρους ιδιαίτερα ικανοποιητικούς για την Γερμανία, συναντήσαμε αντιδράσεις που κάποιες φορές έφταναν τα όρια του θυμού. Βλέπετε η προπαγάνδα πιάνει πολύ τόπο στην Γερμανία και λυπάμαι που το λέω, αλλά ο Γερμανός δεν είναι ιδιαίτερα δυνατός αξιολογητής τέτοιων καταστάσεων. (σημ. αρχισυντάκτη: Ενώ ο Έλληνας...) Ο μόνος που χάρηκε όταν έμαθε ότι είμαστε από την Ελλάδα ήταν ένας Ιταλός που πουλούσε Del'Orto. Οπότε κι εμείς τον τιμήσαμε αγοράζοντας φιλτροχoάνες και μεγαλύτερα ζιγκλέρ.

Για του χρόνου, λοιπόν, λέμε να δοκιμάσουμε κάτι άλλο. Για τον καιρό κυρίως (όποιος θέλει με πιστεύει…). Κάτι σε πιο νότιο, όχι απαραίτητα πιο πλούσιο, αλλά σίγουρα πιο ζεστό!

Τελευταία τροποποίηση: Πέμπτη, 12 Μάιος 2011 20:48
Παύλος

Παύλος

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.